TYDZIEŃ BEZPIECZEŃSTWA. 33 SPRAWDZONE POMYSŁY

5 LUDZIE wybierz z zespołu pracownika, który ma doświadczenie w pracy z dziećmi, łatwość w nawiązywaniu kontaktów i swobodę w prowadzeniu wystąpień publicznych MIEJSCE zaplecze budowy, a jeśli są odpowiednie warunki – przede wszystkim mały ruch na budowie i wygrodzone ciągi piesze, to takie spotkanie można zorganizować bezpośrednio na budowie CZAS około 45 minut KOSZT ewentualnie cena opasek odblaskowych z logotypem firmy ok. 3,50 zł netto / szt. Spotkanie z dziećmi z pobliskiej szkoły podstawowej Budowa wzbudza zawsze duże poruszenie wśród okolicznych mieszkańców, którzy interesują się tym, co dzieje się w sąsiedztwie ich domostw. Musimy pamiętać, że jako budowlańcy mamy realny wpływ na ich najbliższe otoczenie. Zainteresowanie jest więc zrozumiałe, zwłaszcza ciekawskich z natury dzieci. Jeśli w pobliżu budowy zlokalizowana jest szkoła pod- stawowa, możemy wyjść małym ciekawskim naprzeciw. Wystarczy, że opowiemy im o budowie jako o miejscu, w którym dzieje się dużo interesujących rzeczy, ale czy- ha też wiele zagrożeń. Opiszmy plac budowy jako teren, w którym każdy przebywający przestrzega określonych reguł. Uwaga! Uzgodnij z pedagogami, że pomogą ci w zachowaniu dyscypliny w trakcie spotkania i omów liczebność grup. Grupa licząca więcej niż 30 dzieci to duże wyzwanie, wymagające sporego talentu pedagogicznego. Odwołuj się do dziecięcej wiedzy i doświadczeń: kask na budowie porównaj do kasku rowerowego, a tłumacząc, po co pracownikom kamizelki – przypomnij o odblaskach na odzieży i oświetleniu roweru. Wizualizuj zagrożenia, porównuj, np. wagę, rozmiar koparki do parametrów powszechnie znanych zwierząt – groźnych lwów czy tygrysów. Wizyta uczniów szkół zawodowych i technicznych na budowie Jako odpowiedzialni wykonawcy możemy mieć wpływ na to, jakich pracowników wkrót- ce będziemy zatrudniać na naszych budowach. Możemy wspomagać proces edukacji - i to w bardzo prosty sposób. Pokazując nasze budowy, pozwalamy uczniom na przejście od książkowej teorii do budowlanej praktyki. Uczniowie cenią sobie spotkania w terenie z osobami, które mają praktyczną wiedzę techniczną. Dobrze, jeśli jest to maj- ster, kierownik robót lub inna osoba, która cieszy się poważa- niem na budowie i jest specjalistą w swojej dziedzinie. Poza możliwością wymiany wiedzy branżowej i zadawania pytań na temat danego projektu, metod budowlanych i organizacji pracy, dużą wartością są dla uczniów spotkania z ludźmi, któ- rzy ukończyli ten typ szkoły, do której oni teraz uczęszczają. Mogą przekonać się, jakie perspektywy zawodowe na nich czekają. Warto potwierdzić swoim przykładem, jak wygląda praca w danej profesji i podkreślić znaczenie nowoczesnych technologii (projektowanie 3D itp.). PRZYGOTUJMY WCZEŚNIEJ prezentację PPT, prostą, ale bogatą w rysunki i zdję- cia maszyn budowlanych, projektów oraz wizualizacji kasków, odzieży. Dodatkowo przyszykujmy kamizelki ochronne i wydzielmy kącik na zapleczu budowy, w którym można je założyć. Zorganizujmy zabawę, także w formie konkursu np. budo- wa z klocków lub pudełek kartonowych, wbijanie gwoździ w deskę, konkurs plastyczny, zgaduj-zgadula na proste tematy budowlane.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODEyNDg=